דלג לתוכן
מוקד המועצה: 08-6257900

המלצת השבוע: שמוליקיפוד מאת כוש

גדי חולה. הוא שוכב במיטתו עצוב ובודד, ופתאום הוא שומע רשרוש בחלון ורואה כדור עם קוצים וראש קטן מציץ מלפנים. זהו שמוליקיפוד. גם הוא היה בודד וחיפש חבר. לשניהם יש קוצים על הראש, אף שגדי אינו מסוגל להתכדר כמו קיפוד.

עד מהרה הם מתיידדים. גדי מכבד את שמוליק בתותים ומזמין אותו לישון בקופסת הצעצועים שלו. הוא משאיר לו קצת תותים למקרה שיהיה רעב. אלא ששמוליקיפוד מתהפך בשנתו וכשהוא מתעורר התותים משופדים על קוציו.

גדי פּוֹלֶה את התותים אבל שמוליק מתגעגע הביתה לאבא ואמא. גדי מגלה הבנה. הידידים נפרדים, ובקצה-קצה הספר רואים את אמאקיפוד ואבאקיפוד ממתינים לשמוליק שלהם.

זהו תקציר הספר שמוליקיפוד (ספריית הפועלים, 1955)

 

איך עושים קריאה מונחית?

פשוט עוצרים מידי פעם ושואלים שאלות הקשורות לעולמנו ומתקשרות לטקסט.

נשים לב כמובן לגילאי הילדים ונתאים את רמת השאלות והשיח אליהם.

בעמוד הבא יהיו דוגמאות למשפטים שנבחרו על ידי צוות הפסיכולוגים כפתיח לשיחה קלה של הורה-ילד. מומלץ לבחור 3-2 משפטים מהספר הנראים לכם משמעותיים לקריאה המונחית, לא יותר מכך! אחרת זה נהיה מתיש.. .

אתם מוזמנים לקרוא ולהתנסות.

בהנאה!