שומריה חושבת קדימה
כחלק מתכנית העבודה של אגף יישובים לחיזוק השותפות המקצועית עם היישובים, התקיים לאחרונה שולחן היוועצות יישובי בשומריה בנושא צמיחה דמוגרפית, בהשתתפות נציגי היישוב ונציגי המועצה. אחד המסרים המרכזיים שחזרו לאורך הערב היה הרצון לגדול - אבל לא להפוך לקהילה של "צרכני שירותים" בלבד, אלא להמשיך להיות קהילה של שותפים, יוזמים ואנשים שלוקחים אחריות. במפגש הודגש גם החיבור בין היישוב למועצה, והחשיבות של עבודה משותפת בתהליכי הצמיחה, החינוך, הקליטה והפיתוח הקהילתי.